Loopschema 5 kilometer

Een goed begin is het halve werk, luidt het spreekwoord en dit geldt ook voor het hardlopen. Een beginnende hardloper doet er goed aan zich een doel te stellen en met dit doel voor ogen te investeren in een goed loopschema 5 kilometer. Het ligt voor de hand juist met deze afstand te beginnen en niet met een marathon. De afstand leent zich prima voor een beginnende hardloper. Het loopschema 5 kilometer voorziet deze hardloper in de specifieke behoefte de beginselen van het hardlopen onder de knie te krijgen. Het is belangrijk dat het loopschema 5 kilometer niet afschrikt en juist stimuleert om de loopschoenen aan te trekken.

hoe adem ik
eet ik voor een marathon

Waar houdt een loopschema 5 kilometer rekening mee?

In de eerste plaats wordt er bij German Silva Coaching op een persoonlijke manier getraind. Dit wil zeggen dat zowel de beginnende als de gevorderde hardloper een persoonlijk, dus op maat gemaakt, hardloopschema ontvangen. Dit schema houdt rekening met het volgende:

 

a)      Persoonlijke gegevens (lengte, gewicht, man/vrouw)

b)      Niveau en blessuregevoeligheid

c)      Doelstelling

d)      Hoeveel dagen per week kan er getraind worden

e)      Heeft de hardloper toegang tot een atletiekbaan, fitnessruimte

f)      Beoefend de hardloper nog andere sporten

Duur en opbouw loopschema 5 kilometer

Heel specifiek met betrekking tot de afstand van, de eerste, 5 kilometer, zorgt German Silva in de training voor een hele rustige opbouw. Met zijn slogan ‘’Als je 1 minuut kunt hardlopen, kun je een marathonloper worden” in gedachten, zal in het begin hardlopen worden afgewisseld met wandelen waarbij de duur van het hardlopen oploopt totdat uiteindelijk 30 minuten continu kan worden hardgelopen. Uiteraard nog geen marathon. Om je voor te bereiden op je eerste 5 kilometer wedstrijd neemt German Silva minimaal 3 maanden te tijd. In deze periode zal de beginnende hardloper de gelegenheid krijgen om zichzelf ook beter te leren kennen, ‘Luister naar je lichaam”’, het is een steeds terugkerende uitspraak van coach German, Naast hardlopen wordt er ook aan krachttraining gedaan en dan met name met het gewicht van het eigen lichaam. Een belangrijk onderdeel is het versterken van je ‘core’, immers dit zorgt ervoor dat je je eenvoudiger kunt voortbewegen, zonder dat het (te)veel moeite kost. Tevens zal de hardloper getraind worden op snelheid. En dan is het handig om toegang tot een atletiekbaan te hebben. Naast deze drie elementen, het vergroten van je uithoudingsvermogen, kracht opbouwen en je snelheid verbeteren, komen er nog twee aan bod in de German Silva App, die hij gebruikt om jou van dichtbij bij te kunnen staan, namelijk: herstel en mentale kracht. En dat zijn niet de minste in jouw persoonlijke loopschema 5 kilometer.  Kortom, een afwisselend loopschema 5 kilometer!

loopschema 10 kilometer

Alles Over De App

GEPERSONALISEERD TRAININGSPROGRAMMA

German Silva ontwikkelt een op maat gemaakt trainingsprogramma

VOEDINGSSCHEMA

Het is mogelijk om voedingsadvies van German Silva te krijgen

PROGRESSIE

In één eenvoudig overzicht hoeveel progressie er gemaakt wordt

eet ik voor een marathon
OEFENINGEN

Doe samen met German Silva oefeningen die topatleten doen

TRAIN SAMEN MET GERMAN

Volg andere atleten op weg naar hun doel. Samen op weg naar het doel!

LOOPSCHEMA

Of je nou traint voor de 5 kilometer of marathon. German Silva helpt je!

Download de App gratis bij aankoop van een hardloopschema

Kies de store waar je de German Silva App GRATIS wilt downloaden!

App Referenties