Leren hardlopen schema

German Silva coaching

Wil je beginnen met hardlopen dan raad German Silva aan met een specifiek leren hardlopen schema te volgen. Juist omdat een beginnende hardloper meer ondersteuning nodig heeft, is het verstandig met een persoonlijk leren hardlopen schema te trainen. Het schema houdt rekening met jouw beginnersniveau en neemt je bij de hand om stapje voor stapje te leren hardlopen. Daarnaast voorziet het leren hardlopen schema in specifieke informatie die speciaal voor de beginnende hardloper van belang is. Zo is het fundamenteel om op goed schoeisel te lopen. Je hardloopschoenen kun je laten aanmeten in een hardloopspeciaalzaak. Je kleding voorziet ook in speciale behoeften tijdens het wisselende klimaat. Hardlopen in een katoenen T-shirt is niet aan te raden, veel beter zijn de dri-fit T-shirts. German Silva vertelt dat het ook aan te raden is in zonnig weer, je huid te beschermen met een Sun block en een petje te gebruiken. En: altijd water of een sportdrankje mee te nemen. En trek ook tijd uit voor een goed horloge. Als je het kunt veroorloven inclusief een hartslagmeter. Maak het niet te ingewikkeld, want daarom is hardlopen juist zo leuk, aldus German Silva, tweevoudig winnaar van de New York City Marathon.

De ingrediënten van een leren hardlopen schema

Om te beginnen zal het persoonlijke leren hardlopen persoonlijke schema in de German Silva App rekening houden met het aantal dagen dat je kunt trainen. Voor de beginner zijn vooralsnog 3 dagen trainen voldoende, uiteraard is het belangrijk het doel voor ogen te houden. Maar over het algemeen zou de beginnende hardloper met een leren hardlopen schema van 3 dagen in de week zich prima kunnen voorbereiden op een 5 of 10km wedstrijd of vooralsnog zich kunnen richten op het aan een stuk 30 minuten hardlopen. Een ander ingrediënt, om je efficiënter te kunnen voortbewegen en een blessure te voorkomen, zijn de krachtoefeningen. Deze verschijnen via video’s in jouw plan in de App. Op een duidelijke manier en voorzien van commentaar worden de aanvullende oefeningen uitgelegd en voorgedaan. Het volgende ingrediënt is: snelheid. In het leren hardlopen schema verschijnt deze training 1 x per week in de German Silva App. Het liefst uitgevoerd op een atletiekbaan. Dan is er nog een zeer belangrijk ingrediënt, het herstel. Zonder voldoende herstel kun je niet beter worden, dus langzame duurloopjes en ook sportmassage staan ook in het schema. Tot slot en vervlochten in het schema: de mentale krachttraining.

loopband

Alles Over De App

GEPERSONALISEERD TRAININGSPROGRAMMA

German Silva ontwikkelt een op maat gemaakt trainingsprogramma

VOEDINGSSCHEMA

Het is mogelijk om voedingsadvies van German Silva te krijgen

PROGRESSIE

In één eenvoudig overzicht hoeveel progressie er gemaakt wordt

eet ik voor een marathon
OEFENINGEN

Doe samen met German Silva oefeningen die topatleten doen

TRAIN SAMEN MET GERMAN

Volg andere atleten op weg naar hun doel. Samen op weg naar het doel!

LOOPSCHEMA

Of je nou traint voor de 5 kilometer of marathon. German Silva helpt je!

Download de App gratis bij aankoop van een hardloopschema

Kies de store waar je de German Silva App GRATIS wilt downloaden!

App Referenties