Is het noodzakelijk iets voor de marathon te nuttigen?

wat doe ik als ik een dag niet kan trainen

Als er vlak voor een marathon nog honger is, is het vooral handig om snelle koolhydraten te nuttigen. Deze worden snel omgezet en krijgt de hardloper dus sneller energie. Vlak voor een marathon worden vaak isotone dranken gedronken.

Laatste broodmaaltijd

De laatste broodmaaltijd zal minimaal 4 uur voor de start worden gegeten. Brood heeft namelijk tijd nodig om te verteren. Kleinere maaltijd, tussendoortjes, kunnen 2 uur voor de start nog gegeten worden. Een warme maaltijd wordt vaak afgeraden voor de start. Warme maaltijden hebben een lange tijd nodig om verteerd te worden.

De verschillende ondergronden kunnen ook vervelend zijn. Verschillende ondergronden kunnen erg onverwachts zijn. Het is vaak lastig als hardloper om hier direct op te reageren.

voeding
hardlopen tijdens de zwangerschap

Voeding voor de wedstrijd

Het is noodzakelijk en vooral dat je dit voor je langere duurlopen (> 1 uur) al hebt geoefend qua wat en hoe lang ervoor. Normaal gesproken hebben we het over 2 a 3 uur (en afhankelijk van je spijsvertering) ervoor. Vermijd vet eten.

Alles Over De App

GEPERSONALISEERD TRAININGSPROGRAMMA

German Silva ontwikkelt een op maat gemaakt trainingsprogramma

VOEDINGSSCHEMA

Het is mogelijk om voedingsadvies van German Silva te krijgen

PROGRESSIE

In één eenvoudig overzicht hoeveel progressie er gemaakt wordt

eet ik voor een marathon
OEFENINGEN

Doe samen met German Silva oefeningen die topatleten doen

TRAIN SAMEN MET GERMAN

Volg andere atleten op weg naar hun doel. Samen op weg naar het doel!

LOOPSCHEMA

Of je nou traint voor de 5 kilometer of marathon. German Silva helpt je!

DOWNLOAD DE APP GRATIS

Kies de store waar je de German Silva App GRATIS wilt downloaden!

App Referenties