Hoe vermijd ik blessures?

wat doe ik als ik een dag niet kan trainen

Het is belangrijk dat je krachttrainingen in je schema opneemt, ook om je spieren in balans te houden. Regelmatig krachttraining helpt bij het versterken van onderontwikkelde spieren en onevenwichtig spierontwikkeling. Een gelijke spierontwikkeling in het lichaam is belangrijk. Door het ontwikkelen van sterke spieren, zijn de kansen op blessures een stuk kleiner. Daarnaast gaat de snelheid van het hardlopen ook een stuk omhoog. Met dezelfde hoeveelheid energie kan er harder worden gerend. Krachttraining zorgt dat het lichaam in balans blijft. Elk lichaam heeft een voorkeurskant, krachttraining zorgt ervoor dat dit minder is. Doordat het lichaam meer in balans is, ontstaan er een stuk minder blessures.

Vermijden van blessures

Daarnaast, is het aan te bevelen regelmatig massages te nemen en in je schema ook herstelloopjes te hebben. Als je een blessure hebt, ga dan z.s.m. naar een fysiotherapeut en blijf er niet mee doorlopen. Een kleine blessure mag niet tot een ernstige blessure gaan. Liever een week geblesseerd, dan 2 maanden geblesseerd.

vermijd ik blessures

Alles Over De App

GEPERSONALISEERD TRAININGSPROGRAMMA

German Silva ontwikkelt een op maat gemaakt trainingsprogramma

VOEDINGSSCHEMA

Het is mogelijk om voedingsadvies van German Silva te krijgen

PROGRESSIE

In één eenvoudig overzicht hoeveel progressie er gemaakt wordt

eet ik voor een marathon
OEFENINGEN

Doe samen met German Silva oefeningen die topatleten doen

TRAIN SAMEN MET GERMAN

Volg andere atleten op weg naar hun doel. Samen op weg naar het doel!

LOOPSCHEMA

Of je nou traint voor de 5 kilometer of marathon. German Silva helpt je!

DOWNLOAD DE APP GRATIS

Kies de store waar je de German Silva App GRATIS wilt downloaden!

App Referenties