Hardloopschema marathon

nieuwe schoenen kopen

De droom van vele hardlopers is eens een hele marathon te lopen. Daarvoor heb je dan zeer zeker een persoonlijk hardloopschema marathon nodig. Voor jou speciaal gemaakt. German Silva raadt dit zeker aan en bovendien: bij deze afstand van 42.195 meters moet je als hardloper al een behoorlijke basis hebben. Dit wil zeggen dat je al minimaal 10 maanden loopt en liefst drie keer in de week. Het hardloopschema marathon is als een vervolg op eerdere schema’s.

Hardloopschema marathon: eerste keer of verbeteren van je persoonlijk record

Het trainen voor een marathon vereist naast de eerdergenoemde basis, een goed gedoseerd hardloopschema waarbij rekening wordt gehouden met jouw persoonlijke situatie en niveau. Je zou minimaal drie keer per week moeten trainen en liefst vaker om aan een bepaald volume te kunnen komen. Als het de eerste keer is dat je deze afstand loopt, vindt je in het hardloopschema marathon van German Silva een gevarieerde training terug, die je dusdanig voorbereidt dat je de marathon met een voldaan gevoel zult finishen. Ook als je de marathon al vaker hebt gelopen, zul je ontdekken dat het hardloopschema marathon van German Silva je naar een volgend niveau leidt.

hoe adem ik
asfalt te lopen

De lange duurloop

In een marathontraining gaat het er m.n. om je uithoudingsvermogen te vergroten. Waar je in een training voor de 10 kilometer kon volstaan met een lange duurloop van 1 uur, zul je in je hardloopschema marathon veel langer moeten lopen. Maar schrik niet: in de trainingen wordt hier langzaam naartoe gewerkt.  We hebben het dan over lange duurlopen van langer dan 2 of wellicht zelfs 3 uur. Uiteraard maken deze lange duurloop onderdeel uit van je training in het hardloopschema marathon. Maar, het is niet het enige element van de training dat telt. Het gaat om het totale plaatje. Dus tel ook mee: bijvoorbeeld de basis duurlopen, de baantrainingen, krachtoefeningen en je herstellopen.

Mentale kracht

Het is verstandig om in je hardloopschema marathon een keer per week een baantraining op te nemen. De hardloopschema’s marathon die German Silva voor jou persoonlijk maakt, houden daar absoluut rekening mee. Uiteraard in de juiste verhouding met krachttraining, herstelloopjes en de duurlopen. Het trainen van intervallen, want daar praten we dan over als we het over een baantraining hebben, verbeteren niet alleen je snelheid, maar werken impliciet ook aan het verbeteren van je mentale kracht. Dit naast de lange duurlopen die je ook psychologisch voorbereiden op de afstand van de marathon.

VO2Max

Alles Over De App

GEPERSONALISEERD TRAININGSPROGRAMMA

German Silva ontwikkelt een op maat gemaakt trainingsprogramma

VOEDINGSSCHEMA

Het is mogelijk om voedingsadvies van German Silva te krijgen

PROGRESSIE

In één eenvoudig overzicht hoeveel progressie er gemaakt wordt

eet ik voor een marathon
OEFENINGEN

Doe samen met German Silva oefeningen die topatleten doen

TRAIN SAMEN MET GERMAN

Volg andere atleten op weg naar hun doel. Samen op weg naar het doel!

LOOPSCHEMA

Of je nou traint voor de 5 kilometer of marathon. German Silva helpt je!

Download de App gratis bij aankoop van een hardloopschema

Kies de store waar je de German Silva App GRATIS wilt downloaden!

App Referenties